Obserwatorzy

niedziela, 12 lipca 2015

Świat zaklęty w miniaturze czyli wystawa domków da lalek w Rzeszowie :)

Dziś miałam ogromną przyjemność obejrzeć wystawę w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie "Życie zaklęte w miniaturze czyli wystawa domków da lalek"
Wystawa jest wspaniała i faktycznie nie pozwala oderwać się od gablotek w których są cuda :)
Każdy z tych domków to osobna historia - zarówno jego własna, jak i ta, którą opowiada. Każdy to perfekcyjnie odtworzony świat i życie - tylko że w miniaturze. 

















Prezentowane na ekspozycji domki pochodzą głównie z Niemiec, Anglii oraz Polski. Większość to domki historyczne, liczące kilkadziesiąt, a wiele z nich –nawet około stu lat.
Wewnątrz tych miniaturowych pokoików, sklepików, znajduje się też pełne, równie maleńkie wyposażenie. Są i świecące się lampy i żyrandole, włączony telewizor. Oczywiście są też "mieszkańcy" tych domków”.
Wśród prezentowanych domków znajduje się między innymi miniaturowa apteka, sklepik bławatny, malutka sypialnia, przedwojenna klasa szkolna, klinika dla zwierząt czy sklepik z zabawkami. 
Właścicielką kolekcji jest Aneta Popiel-Machnicka, reżyserka i scenarzystka, która wspólnie ze swoimi dziećmi kolekcjonuje domki dla lalek. 

 Wyszłam zachwycona, szczerze mówiąc nie chciałam nawet wychodzić :)

3 komentarze:

  1. Za czasów studenckich uwielbiałam to muzeum! Ile ja w nim weekendów spędziłam! Ciekawy temat wystawy teraz mieli! oj było co pooglądać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypuszczam, że też nieprędko wyszłam bym z takiej cudnej wystawy! Dziękuję za umieszczenie tych zdjęć. Przedstawione domki i dioramy są naprawdę kapitalne!

    OdpowiedzUsuń
  3. pewnie wołami by mnie wyciągali z tej wystawy ;DDD

    OdpowiedzUsuń